سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 100 خرداد 7 :: 3:17 عصر ::  نویسنده : حامد

می خواستم با تجربه ای که در ذهنم ماند شروع کنم. همانطور که می گویم ، حدود 12 یا 13 سال است که این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهم ، و وقتی شروع کردم ، مطمئناً سئو ساده تر بود ، اگر آسانتر نمی شد.

این مهمترین فاکتورهای رتبه بندی برای سال 2005 بود. و در آن زمان ، آنها به طور گسترده ای بین عواملی که ارزیابی می کنند یک صفحه برای یک اصطلاح خاص مرتبط است و کسانی که از معتبر بودن یک سایت می پرسند تقسیم شده اند.

 بسیاری از این ارتباطات ناشی از استفاده از کلمات کلیدی در یک صفحه بود ، و تعداد مراجع به سایت مورد قضاوت قرار گرفت.

بنابراین ما با انجام SEO خوب به شرکت ها کمک خواهیم کرد. ما می توانیم کلمات کلیدی را در یک صفحه قرار دهیم و یک سری پیوند ایجاد کنیم.

و من می خواهم برای شما داستانی در مورد یکی از مشتریانمان تعریف کنم.

این مربوط به همین چند سال پیش است ، اما قطعاً در ذهنم گیر کرده است. ما در حال تولید محتوای زیادی برای این مشتری بودیم.

 ما برخی صفحات واقعاً آموزنده و برخی صفحات واقعاً سرگرم کننده ایجاد کردیم که ویروسی می شوند و اینترنت را به خود اختصاص می دهند و همه اینها پیوندهای زیادی را برای آنها به همراه داشت.

و این نتیجه تلاشهای ما بود - رشد مداوم و ثابت تعداد دامنه های پیوند دهنده به آن سایت. ما تأثیر باورنکردنی برای آنها داشتیم.

و نمودار این است که چه تعداد کلمه کلیدی هنگام رتبه بندی در صفحه اول داشته اند. این فوق العاده است. آنها برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی شده اند. و در آخر ، نمودار ترافیک ارگانیک به سایت است. حیرت آور.

اما اگر کمی نزدیکتر بنگرید ، متوجه چیزی می شوید که کمی آزار دهنده است. ما هرگز دستیابی به پیوند را متوقف نکردیم. در واقع ، بسیاری از مطالب تولید شده آنقدر همیشه سبز هستند که حتی محتوای ساخته شده در دو یا سه سال پیش نیز هر هفته پیوندهای جدیدی را جمع می کند.

 اما تعداد کلمات کلیدی که در 10 لیست برتر رتبه بندی کرده ایم بالا و بالاتر رفته و رشد آنها متوقف شده است. و جای تعجب نیست که همین روند در ترافیک جستجوی ارگانیک نیز وجود دارد.

 آنچه به نظر می رسد در اینجا اتفاق افتاده است این است که ما به اندازه کافی قوی هستیم که می توانیم با این کلمات کلیدی در صفحه اول قرار بگیریم ، تا بتوانیم در صنعت بازیگری کنیم ، اما پس از آن ، فقط ساختن پیوندهای بیشتر به سایت به رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر کمک نکرد و به آن کمک نکرد که ترافیک بیشتری در جستجو بدست آورد.

 

اصول سئو


به نظر می رسد تمام اصول SEO     که ما در مورد آن یاد گرفته ایم ، کلمات کلیدی و لینک ها و سئو تکنیکال هنوز هم اعمال می شوند و هنوز هم برای کمک به شما در تبدیل شدن به یک بازیگر در یک صنعت خاص لازم هستند.

اما پس از آن ، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید بر روی آنها تمرکز کنید.

 

اکنون این تکامل SEO     به عوامل جدید یک روند تسریع کننده است.

همکار من در موز ، دکتر پیت میرز اطلاعات زیادی را در این زمینه ردیابی و جمع آوری کرده است. سال گذشته ، گوگل نزدیک به 4000 پیشرفت در نتایج آنها انجام داد و این نتیجه اجرای حدود 45000 آزمایش مختلف است.

پیت همچنین در حال پیگیری میزان تغییر نتایج جستجو در هر روز است.

رنگ آبی واقعاً نتایج پایداری است. نارنجی تغییرات زیادی دارد. 

بنابراین اگر احساس می کنید رتبه بندی سایت شما بیش از هر زمان دیگری بی ثبات است ، اشتباه نمی کنید. وقتی سال 2017 را وارد بازار کردیم ، هر روز تغییرات بیشتری در نتایج نسبت به گذشته داشتیم.

اکنون روشی که الگوریتم های گوگل قبلاً به روز می شد توسط گروهی از افراد در یک اتاق تصمیم می گرفت.

در واقع ، این تعداد زیادی از افراد در این اتاق بودند. آنها تصمیم گرفتند چه عواملی را به بالا یا پایین شماره گیری کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

 

هدف گوگل: پورتال به اینترنت


اما به چه معنی است؟ منظور از به دست آوردن بهترین نتیجه چیست؟ خوب ، باید فکر کنیم که هدف واقعی گوگل چیست. آنها می خواهند پورتال شما به اینترنت باشند.

آنها می خواهند تجربه وب شما با جستجوی گوگل آغاز شود و اگر باعث رضایت شما از نتایج مشاهده شده و صفحاتی که کلیک می کنید ، ادامه می دهید.

اگر آنها شما را به صفحه وب مناسب برای درخواست شما بفرستند ، این تجربه رضایت بخشی است که به خوبی در گوگل منعکس می شود. اگر آنها شما را به صفحه ای بفرستند که تجربه بدی است ، تأثیر منفی در آنها دارد.

بنابراین جالب است که بپرسید ، "چگونه گوگل از انجام چنین کاری اجتناب می کند و چه تجربه بدی از کاربر خواهد بود؟"

خوب ، برخی موارد واضح وجود دارد ، مانند ورود به صفحه ای که بدافزار یا ویروس را در رایانه خود نصب می کند ، یا به صفحه ای از محصول می رسید که همه چیز موجود نیست ، یا به وب سایتی می روید که واقعاً کند یا پر است از تبلیغات. این صفحاتی است که Google نمی خواهد در نتایج خود قرار دهد.

و آنها همیشه در اندازه گیری دقیق این موارد کاملاً خوب عمل کرده اند.

بیش از 10 سال پیش آنها در حال آزمایش سرعت وب سایت ها بودند و سپس از آن برای اطلاع از رتبه بندی خود استفاده می کردند. در صورت مشاهده بدافزار یا ویروس در سایتی ، موقتاً آن را از نتایج جستجو حذف می کنند.

اما آنها همچنین اقدامات مبتنی بر نظر بیشتری را امتحان کردند. برای مدتی ، آنها در حال انجام نظرسنجی بودند تا از مردم بپرسند: آیا از این نتایج راضی هستید؟ اینگونه بود که آنها می دانستند الگوریتم آنها برای جلب مردم به آنچه که هستند کار می کند.

می خواستم تجربه خوبی به آنها بدهم.

اما روش Google برای انجام این کار ، تلاش برای انجام آن در مقیاس گسترده است و امیدوارم که این کار را در پس زمینه انجام دهید ، جایی که کاربران نیازی به پاسخگویی به یک پاپ آپ مانند این ندارند.

و انجام این کار در پس زمینه ، انجام آن در مقیاس عظیم هرچه بیشتر امکان پذیر است ، اولاً به دلیل میزان داده گوگل.

 

نرخ های کلیک


بنابراین می خواهم نگاهی به برخی از مواردی که ممکن است به آنها نگاه کنند ، بیندازم. در اینجا مثالی از کاری است که آنها ممکن است بخواهند انجام دهند. بیایید میانگین نرخ کلیک را برای هر موقعیت رتبه بندی در نتایج جستجو در نظر بگیریم.

 تصور کنید که گوگل می داند 30? از افراد بر روی اولین نتیجه و 22? بر روی شماره دو و 5? بر روی شماره شش و غیره کلیک می کنند. آنها درک خوبی از این میانگین ها دارند. اما برای یک کلمه کلیدی خاص ، فرض کنیم که آنها متوجه شده اند که شماره شش 12? کلیک را دریافت می کند.

 آنجا چیزی در جریان است. چه اتفاقی می افتد؟ خوب ، دلیل این امر هرچه باشد ، اگر نتیجه بالاتر در رتبه بندی باشد ، Google می تواند رضایت کاربران خود را بهتر جلب کند.

هر کسی که در شماره شش رتبه بندی شود همان چیزی است که مردم می خواهند. شاید آنها باید رتبه بالاتری داشته باشند.

 

رضایت کاربر


این حتی جایی است که کاربرانpogo به اطراف SERP می چسبند و سپس تصمیم می گیرند که کاری برای آنچه می خواهند پیدا نکنند.

بنابراین آنها جستجوی خود را اصلاح می کنند. آنها سعی می کنند چیز دیگری را تایپ کنند و سپس در جستجوی دیگری آنچه را که می خواهند می یابند.

اگر افراد زیادی از نتایج صفحه اول راضی نباشند ، این احتمالاً نشانه ای برای ایجاد یک تغییر کاملاً جدی در آن SERP یا تکان دادن افراد برای انجام این سوال دیگر است.

 

سیر تکاملی Google با یادگیری ماشینی


و انجام این نوع تحلیل عظیم در مقیاس گسترده کاری است که با ظهور یادگیری ماشین بسیار آسان تر شده است. در حال حاضر برای مدت طولانی افرادی که مسئول نتایج جستجو در Google بودند بسیار مایل نبودند که هرگونه یادگیری ماشینی را در کار خود بگنجانند.

این کاری بود که آنها نمی خواستند انجام دهند. اما سپس گوگل رئیس جدید جستجو را منصوب کرد و آنها شخصی را انتخاب کردند که کار خود را در Google سپری کرده بود و یادگیری ماشین و فرصت های آن را ترویج می داد.

حالا آنها به سمت انجام این کار حرکت کرده اند. در واقع ، مجله Wired گوگل را به عنوان بازسازی خود به عنوان یک شرکت "ابتدا یادگیری ماشین" توصیف کرد.

آنچه اکنون شاهد آن هستیم

بنابراین این جایی است که من می خواهم از حدس خود در مورد آنچه که آنها می توانند انجام دهند برای ارائه چند مثال و شواهد از همه این موارد برای شما حرکت کنم.

و من می خواهم در مورد دو عامل خاص رتبه بندی مدرن صحبت کنم که ما شواهد آن را داریم و این که اگر شما در حال انجام سئو یا بازاریابی دیجیتال هستید یا در یک وب سایت کار می کنید می توانید از امروز بررسی کنید.

 

سیگنال های کاربر


در ابتدا ، من در مورد نحوه تعامل کاربران با نتایج صحبت کردم ، روی چه چیزی کلیک می کنند ، چگونه با صفحاتی که پیدا می کنند ارتباط برقرار می کنند. بنابراین بیایید در آن غواصی کنیم.

 

تعامل کاربر


بیایید تصور کنیم شما از گوگل شروع می کنید. شما درخواست خود را تایپ می کنید و نتایج اینجا است. در اینجا صفحه یکی از نتایج است.

در اینجا صفحه دو نتایج است. دیگر نگران نباشید که پس از آن چه اتفاقی می افتد زیرا هیچ کس تمایل به کلیک کردن بیشتر از صفحه دو ندارد.

حال بیایید به این فکر کنیم که گوگل در مورد نحوه تعامل افراد با آن نتایج جستجو چقدر داده دارد. در صفحه اول ، آنها شاهد وقایع زیادی هستند. تعداد زیادی کلیک وجود دارد. آنها می توانند الگوها را ببینند.

آنها می توانند روندها را ببینند. آنها می توانند ببینند که مردم چه زمانی را صرف می کنند یا آنچه را که پوگو از آن عقب می ماند.

در صفحه دوم و بعد از آن ، تعامل کاربر بسیار کمی اتفاق می افتد. هیچ کس به آنجا نمی رود ، بنابراین تعداد زیادی کلیک و داده های زیادی وجود ندارد که گوگل بتواند استفاده کند.

 

بنابراین ، وقتی می بینیم به نظر می رسد چه عواملی با رتبه بندی ارتباط دارند ، آنچه در اینجا می بینیم اینجاست.

در صفحه دو ، بین تعداد پیوندهای یک سایت و محل قرارگیری آنها ارتباط وجود دارد. این نوعی از انتظار ما است.

 این همان چیزی است که سئوکاران در دهه اخیر یا بیشتر تبلیغ کرده اند.

اما وقتی به انتهای صفحه یک رسیدیم ، ارتباط ضعیف تری با پیوندها وجود دارد. و در بالای صفحه 1 هیچ ارتباطی بین تعداد پیوندها و موقعیتی که در آن قرار دارید وجود ندارد.

اکنون می بینیم که افراد موجود در صفحه یک نسبت به سایت های صفحه دو پیوند بیشتری دارند.

برای رتبه بندی در وهله اول ، شما به اصول سئو احتیاج دارید. ما در مورد این صحبت می کنیم اگر سئو کافی داشته باشید و پیوند کافی داشته باشید ، گوگل شما را برای اولین صفحه نتایج در نظر می گیرد.

اما چیزی که می توانیم از این مسئله دور کنیم این است که وقتی همه داده های کاربر وجود داشته باشد ، وقتی گوگل بداند شما روی کجا کلیک می کنید ، نحوه تعامل افراد با سایت ها ، آنها از این معیارهای کاربر به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کنند.

 و سپس در شرایطی که داده های کاربر زیادی وجود ندارد ، ممکن است رتبه بندی با معیارهای پیوند بیشتر مشخص شود ، و به همین دلیل در نتایج عمیق تر ، پیوندها را عامل همبستگی بیشتری می دانیم.

به روشی مشابه ، می توانیم کل فضای کلمات کلیدی را بررسی کنیم ، از اصطلاحات بسیار محبوب سر به رنگ سبز گرفته تا اصطلاحات دم بلند با رنگ قرمز که بندرت جستجو می شوند.

اصطلاحات عنوان شده تعداد زیادی از افراد را برای جستجوی آنها جستجو می کنند ، بنابراین گوگل داده های کاربر زیادی برای ارزیابی محل کلیک افراد دارد.

برای اصطلاحات دم طولانی ، آنها ممکن است هر ماه فقط چند جستجو انجام دهند ، آنها فقط داده های زیادی ندارند.

و دوباره ، آنچه می بینیم این است که اصطلاحات رقابتی و محبوب ، که در آن تعداد زیادی جستجو انجام می شود ، به نظر می رسد گوگل رتبه بندی بهتری را به سایت های دارای تعامل بهتر ارائه می دهد.

برای اصطلاحات دم طولانی ، جایی که آنها چنین داده ای ندارند ، رتبه بندی بیشتر براساس قدرت پیوند انجام می شود. و مطالعات زیادی انجام شده است که این موضوع را اثبات می کند.

لری کیم رابطه ای بین نرخ کلیک بالا و رتبه بندی بهتر پیدا کرد. برایان دین رابطه ای بین تعامل بیشتر با یک صفحه و رتبه بندی بهتر پیدا کرد.

و Searchmetrics دریافت که زمان حضور در سایت با رتبه بندی بهتر از هر عامل درون صفحه ای ارتباط دارد.

 




موضوع مطلب :