سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پنج شنبه 100 تیر 10 :: 3:15 عصر ::  نویسنده : حامد

این تعاریف اندکی متفاوت است ، اما اصل یکسان است. یک استراتژی با اندازه یا کاربرد محدود نمی شود بلکه با برنامه ریزی و اثربخشی ارتقا می یابد.

بیایید صادق باشیم ، کلمه "استراتژی" اصطلاحی است که همیشه در فرهنگ لغت انگلیسی (یا صنعت ما) به همین روش استفاده نمی شود.

 از طرف دیگر ، تاکتیک ها می توانند منزوی شوند یا به عنوان مولفه های هایی در استراتژی شما عمل کنند. آنها اعمالی هستند که شما می توانید آنها را بعنوان یک گام در برنامه انجام دهید یا بصورت مستقل و معمولاً با منابع محدود مورد استفاده قرار می گیرید.

برای برخی این ساده است ، اما برای برخی دیگر که تازه وارد بازاریابی می شوند یا به طور سنتی بر روی کار تاکتیکی متمرکز هستند ، یک استراتژی می تواند یک مفهوم دشوار باشد که نیاز به تمرین دارد. شاید درک هدف کلیدی در تقسیم این اصطلاحات باشد. بیایید این را امتحان کنیم:

"هدف از یک استراتژی شناسایی اهداف و ایجاد یک برنامه حمله برای دستیابی به این اهداف است. هدف از تاکتیک ها برای اهداف کوچکتر است که می تواند چیزی بزرگتر را تغذیه کند."

لطفاً قبل از ادامه مطلب ، توجه داشته باشید: این مقاله کاهش ارزش تاکتیک ها نسبت به استراتژی نیست علی رغم نقل قول هدف من الهام بخشیدن از اندیشه ای است که می تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک SEO مدرن موثرتر باشید و احتمالاً یک استراتژی را در نظر بگیرید که قبلاً در آن کار نکرده اید.

تشبیه نظامی

به نظر من تشبیهات در توصیف مفاهیم والا بسیار کمک می کند. من می توانم به راحتی با یک مثال فوتبالی یا قانونی همراه شوم ، اما یک مثال نظامی ممکن است قابل مقایسه با آنچه در بازاریابی انجام می دهیم باشد. و چون مخاطب خود را می شناسم ، تصمیم گرفتم با جنگ ستارگان بروم.

امپراتوری کهکشانی فکر می کرد آنها می توانند با ترس و زور و وحشی کهکشان را تسخیر کنند. آنها برنامه هایی را برای یک ایستگاه فضایی با قدرت آتش به اندازه کافی قوی برای از بین بردن یک سیاره تهیه کردند.

به فرماندهی فرماندار تارکین ، ستاره مرگ ایجاد شد. آنها ستاره مرگ کامل را در سیاره خانه آلدران پرنسس لیا آزمایش کردند که باعث لرزیدن اوبی وان کنوبی شد.

با این حال ، شورشیان یک ضد استراتژی را تنظیم کردند. با تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به یک نقص عمدی طراحی ، و تهیه طرحی با امواج گردان های کوچک ، کشتی های شورشی از هدف عبور می کردند.

آنها در موجهای طراحی شده با هم کار می کنند تا به طور مساوی در طول این کارزار دفاع و حمله کنند.

همانطور که آن صحنه در پایان جنگ ستارگان اساسی بود ، با این وجود یک استراتژی است (البته کوچک).

سردرگمی استراتژی ها در مقابل تاکتیک ها - یک مثال در دنیای واقعی

برای اینکه این موضوع کمی بیشتر به SEO مرتبط شود ، در اینجا ایمیلی است که مشتری احتمالی با من به اشتراک گذاشته است. آنها پس از دریافت این آژانس از آژانس فعلی خود به دنبال آژانس جدید بودند:

من به چند چیز که در اینجا نوشته شده اعتراض دارم. ارسال مهمان یک تاکتیک است نه یک استراتژی. در اینجا هیچ برنامه ای وجود ندارد ، فقط یک اقدام است. هرگز یک هدف قابل اندازه گیری یا دستیابی روشن نمی شود.

ما باید بهتر کار انجام دهیم. * تلنگر میز *

فروش استراتژی سئو

خواه یک آژانس ، مشاور یا شرکت داخلی باشید ، خرید برای یک استراتژی سئو می تواند چالش برانگیز باشد.

SEO ها معمولاً با اهداف از پیش تعیین شده خود به پشتیبانی چندین بخش مختلف (به عنوان مثال توسعه دهندگان ، نویسندگان تبلیغات ، مدیران مشاغل و غیره) متکی هستند. برای افزودن پیچیدگی بیشتر ، SEO را وارد کنید.

 

قبل از شروع کار SEO خود ، اغلب یک استراتژی بازاریابی از بالا به پایین پخته شده است که ممکن است در میدان جنگی که دسترسی به آن مجاز نیست ، فرصتی پیدا کنید.

این بی احتیاطی است که شما تصور کنید می توانید وارد هر شرکت مستقر شوید و استراتژی خود را به دامان خود بیاندازید و انتظار داشته باشید که آنها این برنامه را با بی توجهی به برنامه های موجود ، سیاست ها و کارنامه قانونی دنبال کنند. صادقانه بگویم ، این ممکن است سریعترین راه اخراج شدن و نشان دادن همخوانی شما با اهداف تجاری موجود نباشد.

در عوض ، شما باید زمینه های فرصت خود را پیدا کنید که با اهداف تجاری شرکت کار می کند ، نه بر خلاف آنها. بازاریابان موثر سعی نمی کنند که یک میخ مربع در یک سوراخ گرد باشند. بازیکنان ، کتاب های موجود ، سیلوها و شکاف های موجود را بشناسید.

این در مورد بله مرد بودن نیست. این در مورد بهترین بازی دستی است که به شما داده می شود. به سادگی نمی توانید یک استراتژی را با موفقیت بفروشید تا زمانی که بدانید استراتژی شما در کجا مناسب است و از اهداف فعلی کسب و کار پشتیبانی می کند.

قبل از شروع نقشه برداری از استراتژی

اگر من کار خود را انجام داده ام ، شما مشتاق هستید که قلم را روی کاغذ بگذارید ، اما هنوز کار حفاری دارید. بیل خود را بگیرید.

بعضی از افراد برای طراحی نقشه ها به صورت غیرخطی مناسب ترند. اگر در حال نوشتن مطلبی هستم ، خواه یک مقاله باشد یا یک قطعه موسیقی ، در هنگام تحریک الهام ، در سراسر قطعه به عقب و جلو می پردازم. اما برای سایرین که فکر ساده تر و دیوانگی کمتری دارند ، مراجعه به ملاحظات و خصوصیات ممکن است مفید باشد.

نقشه ذهنی را وارد کنید. به زبان ساده ، نقشه ذهنی نمایش تصویری مفاهیم و ارتباطات است. همانطور که در اینجا تعریف شده است ، این یک ابزار تفکر بصری است که به ساختاردهی اطلاعات کمک می کند و به شما در تجزیه و تحلیل بهتر ، درک ، ترکیب ، یادآوری و تولید ایده های جدید کمک می کند.

این اسکچ پد شماست. تمام ایده ها ، مفاهیم و روابطی را که احتمالاً فکر می کنید یادداشت کنید.

این سند را به عنوان یک ارتباط زنده بین خود تصور کنیدمشتری یا رئیس خود را. این سندی است که باید مرتباً به آن مراجعه کنید.

همه احزاب را در یک صفحه و در یک راستا نگه می دارد.

من توصیه می کنم آن را در یک پلت فرم مشترک به اشتراک بگذارید تا به روزرسانی ها بین همه بینندگان به اشتراک گذاشته شود بدون اینکه دائماً نسخه های جدید ارسال شود (هیچ چیز سریعتر از مشکلات "نسخه سازی" زندگی را از بین نمی برد)

در نقشه ذهنی شما مواردی که باید در نظر بگیرید کم نیست. در اینجا چند مورد مشترک از تجربه من آورده شده است:

·        جزئیات جدول زمانی

·        جزئیات مربوط به صنعت یا کانالهای مختلف

·        سایر آموخته های بازاریابی

·        جزئیات مشتری / بازدید کننده

·        جمعیت شناسی و روانشناسی

·        جزئیات سفر مشتری

·        جزئیات رقابتی

·        جزئیات تقاضای محصول

·        قابلیت مشاهده فعلی

·        همکاران بازاریاب من ، این لیست کاملی نیست. تمام اطلاعاتی را که برای شما معنی دار هستند جمع آوری کنید.

تدوین استراتژی

در این مرحله ، گردآوری اولیه شما کامل است ، بنابراین اکنون در حال پیشرفت هستید. امیدوارم که تا به امروز توسط مشتری یا رئیس خود مقداری دید و خرید داشته باشید ، بنابراین ادامه این حرکت بسیار مهم است. یک استراتژی در یک سوله بسازید.

به یاد داشته باشید ، یک استراتژی یک برنامه است. یک طرح شامل مراحل ، وابستگی ها و ملاحظات آینده در کل است.

من فکر می کنم برای تیم شما و مشتری "دیدن" استراتژی در یک قالب تصویری ، و نه فقط از نظر مفهوم ، بسیار مهم است. از صفحه گسترده ، اسلایدها یا سند Word استفاده کنید - هر کدام که مورد علاقه شما را قلقلک دهد. در Greenlane ، ما از Google Sheets استفاده کرده ایم:

اگر در چارچوبی چابک کار کنید ، استراتژی تغییر خواهد کرد. همه باید بتوانند بازنگری در استراتژی را با نشان دادن اینکه چه عواملی تغییر کرده و چرا مشاهده کنند. این یک مزیت برای ثبت جزئیات مهم است.

پیش از این شما یک نقشه ذهنی تهیه کرده اید تا ایده های اولیه را روی میز بگذارید. شما مواردی را در نظر گرفتید که اکنون برای بررسی دقیق آنها نیاز خواهید داشت.

در اینجا لیستی از ملاحظات برای جلوگیری از استراتژی SEO شما وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که پیش نویس نهایی استراتژی SEO می تواند به وضوح با هر یک از اینها صحبت کند.

و از آنجا که ما در حال شروع یک ضربه جنگ ستارگان هستیم ، من اسباب بازی های گرد و غبار کودکی خود را (که اخیراً در زیرزمین مادرم پیدا شده است) ارائه می دهم.

 

ملاحظه 1 - مشتری را درک کنید

 

هر تجارت یک نهاد است. هر موجودی ویژگی هایی دارد. اگر می خواهید برای این شرکت چیزی بسازید ، باید این ویژگی ها را بدانید. بنابراین ، مطمئن شوید که پاسخ این سوالات را می دانید:

چشم انداز شرکت شما چیست؟ یک بیان چشم انداز عالی می تواند چیزهای خوبی از جمله استراتژی SEO را القا کند. چرا که نه؟ در صورت توسعه و اجرای صحیح ، این شرکت در حال حاضر شما را برای موفقیت بیشتر آماده کرده است.

ارزشهای اصلی شرکت چیست؟ هر شرکتی فقط می تواند چیزهای زیادی برای افراد زیادی باشد. یک شرکت با مارک خوب دقیقاً می داند چه کسانی هستند و چه نیستند. از این مقادیر اصلی در کمپین خود استفاده کنید ، زیرا باید به عنوان محیط کمپین شما باشد.

رهبری چگونه است؟ آنها چه نوع فرهنگی را پرورش می دهند؟ در شرکت های کوچکتر ، رهبران تمایل به نفوذ در فرهنگ دارند. متاسفانه در شرکت های بزرگتر این می تواند از بین برود.

اما اگر به رهبری دسترسی دارید ، مدتی را صرف یادگیری دیدگاه آنها کنید. این باید با ارزشهای اصلی شرکت مطابقت داشته باشد ، اما گاهی اوقات جواهرات بیشتری در ذهن آنها قفل شده است.

نقاط درد کدامند؟ چه چیزهایی اعضای این سازمان را به سمت نوشیدن سوق می دهند؟ از پشتیبانی مشتری گرفته تا افراد بالاتر ، مواردی وجود دارد که شرکت را ناکام می گذارد.

چگونه آنها به عقب برمی گردند؟ چرا دردهایی که بدنبال آن هستند برطرف شود؟ شاید مصاحبه با کل شرکت واقع بینانه نباشد ، اما در حالت ایده آل می توانید نماینده ای برای پاسخگویی به این موارد دریافت کنید.

بیایید لحظه ای مکث کنیم.

اگر در این قسمت از مقاله باشید ، و فکر می کنید ، "اوه - چرا جهنم همه این کارها را می کنم تا چند رتبه بگیرم؟" پس شما هنوز به فکر استراتژیک نیستید.

درست است ، ممکن است این گلوله ها همه مربوط به آنچه شما می سازید نباشند ، اما هرچه استراتژی شما بزرگتر شود ، بیشتر باید مشتری خود را بشناسید.

 

ملاحظه 2 - اهداف را بفهمید

 

اگر قصد داریم برنامه هایی هدف محور ایجاد کنیم ، منطقی است که با یک یا دو هدف هوشمند شروع کنیم. و منظور من از هوشمند ، SMART است. برای کسانی که با اهداف SMART آشنا نیستند ، مخفف موارد زیر است:

خاص: این برای "چرا" و "چگونه" هدف شماست. دقیقاً می خواهید چه کار کنید و چرا؟ اگر شما یک خرده فروش بودید که کمی از همه چیز را می فروشید ، ممکن است گزاره ای مانند این داشته باشید:

"در پایان ماه فوریه ، ما متوجه شدیم که مشتریان ما در مورد مبلمان چمن و پاسیو تحقیق می کنند. مشتریان مواردی را که ظرافت بیشتری دارند و می توانند در برابر آب و هوا مقاومت کنند ، ترجیح می دهند."

قابل اندازه گیری: بسیار دقیق باشد. آیا می خواهیم پول در بیاوریم یا اینکه می خواهیم پانصد دلار بدست آوریم؟ آیا می خواهیم ترافیکی را ترسیم کنیم ، یا اینکه می خواهیم 500 بازدید جدید داشته باشیم که با وب سایت ما ارتباط برقرار کند؟

یک خرده فروش ممکن است گزاره ای مانند این داشته باشد:

"هدف ما افزایش تبدیل آلی بخش چمن و پاسیو به میزان 15? نسبت به سال گذشته در Q2 و Q3 است ، با صندلی های چمن 75?آن فروش ها درآمد 500000 دلار در Q2 و 300،000 دلار در Q3 را هدف قرار دهید. "

قابل دستیابی: اطمینان حاصل کنید که هدف خود را در واقعیت پی ریزی می کنید. مطمئناً ، نمی توانید یک به روزرسانی گسترده Google را کنترل کنید ،

اما با استفاده از سابقه فروش و داده های رقابتی خود می توانید نتیجه گیری کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که اهداف توافق کرده اید. قبل از تعیین هدف ، خرید خود را انجام دهید و از افکار رهبران ، بازرگانان ، تحلیلگران و هر کسی که بتواند بینشی در مورد احتمال رسیدن به هدف شما ایجاد کند ، استفاده کنید.

واقع گرایانه: (ترکیبی بین واقع بینانه و قابل دستیابی وجود دارد.) آیا منابع مناسب را در اختیار دارید؟ آیا مشتری شما انعطاف پذیری برای ایجاد تغییرات لازم در جدول زمانی پیشنهادی را دارد؟

گزاره ای برای کمک به قاب بندی می تواند این باشد:

"ما می خواهیم با اتکا به منابعی از جمله نوشتن متن ، محققان ، بازرگانان و توسعه دهندگان برای ایجاد تغییرات صفحه ای در چارچوب زمانی این طرح. ما انتظار داریم 40 ساعت زمان از نوشتن متن و 50 ساعت از زمان توسعه وب داشته باشیم."

با محدودیت زمانی: برای وابستگی به مهلت مقرر نیاز خواهیم داشت. موعد مقرر را به هر مرحله از برنامه اختصاص دهید و بازیکنان را مسئول نگه دارید. مطمئن شوید که یک تاریخ شروع تا پایان مناسب دارید.

ملاحظه 3 - مخاطب را درک کنید

این مهم است. اگر نمی دانید جستجوگران شما به دنبال چه هستند ، حدس می زنید. این ایده بدی است به خصوص امروز ، که تعداد زیادی داده داریم.

اما یافتن داستانهای بین اعداد مهم است. با این اوصاف ، مخاطبان شما را نمی توان فقط با 0 و 1 هایی که وارد سیستم های تحلیلی می شوند ، سنجید. من در این مورد در The Down Side of Analytics in Marketing نوشته ام.

اما اخیراً برخی از پچ پچ ها را شنیده ام که قطب مخالف را ابراز می کنند.

من این احساس را شنیده ام که به طور کامل بعضی از داده ها را نادیده می گیرد زیرا آنها نماینده شخص واقعی نیستند.

برای من ، این توصیه بدی است - داده های جهت دار بهتر از مفهوم عاشقانه موفقیت براساس احساس "روده" شما هستند.

حجم تخمینی جستجو ، کلیک ها و حتی برداشت ها نه تنها به یک کلمه کلیدی بلکه به یک موضوع بزرگتر اعتبار می بخشد. این شروع به ایجاد جهت و درک نیاز می کند ، که منجر به چند دور بعدی شناخت مخاطب شما می شود.

استفاده از داده های موجود به یک بازاریاب کمک می کند تا درک کند که کدام دلار موثرتر از دیگران است و چگونه گروه های مختلف مخاطب را در چرخه خرید شناسایی کند.

با استفاده از اطلاعات جمعیتی و جزئیات استفاده از سایت از GA ، انواع مختلف کاربران (محققان ، مقایسه کنندگان ، خریداران ، مشتریان) را می توان گروه بندی و طبقه بندی کرد و دلایل بازاریابی و پیام رسانی متناسب با آنها تنظیم کرد.

AdWords و Facebook وسایل دیگری برای دسترسی به مخاطبان مناسب با پیام های تصفیه شده بیشتر هستند.

من فکر می کنم ایجاد شخصیت برای بازدیدکنندگان فعلی و نوع بازدیدکنندگانی که می خواهید جذب کنید بسیار مهم است.

شاید ایجاد شخصیت هایی از افرادی که نمی خواهید آنها را جذب کنید ، ارزشمند باشد زیرا در ذهن خود بخاطر ساخت تقویم تبلیغاتی و محتوایی پس از ارائه استراتژی کلی ، در ذهن خود نگه دارید.

ملاحظه 4 - فضای رقابتی را بفهمید

بدون دانستن چشم انداز ، شما واقعاً نمی دانید چه فرصتی پیش رو دارید. درک موفقیت رقابت شما به شما امکان می دهد از پیروزی ها (و اشتباهات) آنها درس بگیرید. با اختراع مجدد چرخ ، دقیقه های غیر ضروری می سوزد.

چند ابزار رقابتی وجود دارد که ما تمایل به جذب آنها در صنعت خود داریم. SEMrush ابزاری خارق العاده است که به هر کسی امکان می دهد تا به جستجوی یک وب سایت بپردازد و از نظر جستجو و سهم بازدید بازدید کند. حفاری نشان می دهد که صفحات چگونه به طور مستقل عمل می کنند. با جمع آوری صادرات می توانید به سرعت مشخص کنید که چه موضوعاتی باعث ایجاد ترافیک می شوند ، زیرا ممکن است نسخه خود را در آنها تکثیر یا بهبود دهید.

بک لینک ها در واقع می توانند به عنوان پروکسی برای علاقه عمل کنند. در چشم انداز Google از یک وب دموکراتیک ، آنها پیوندهایی را در نظر گرفتند که مانند رای کار کنند. Google می خواهد رأی های سرمقاله را تحت تأثیر قرار دهد و الگوریتم آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین ، اگر فرض کنیم همه پیوندها به طور بالقوه سرمقاله هستند ، جستجوی داده های بک لینک می تواند محتوای واقعاً دوست داشتنی را نشان دهد. ارائه دهنده داده موردعلاقه خود را بدست آورید (سلام - Moz یکی از آنها را دارد!) و گزارشی در مورد دامنه رقیب بگیرید.

به صفحات پیوندی نگاهی بیندازید و با کمی فیلتر کردن ، صفحات پیوند داده شده برتر را مشاهده خواهید کرد. در این صفحات فرو رفته و برخی از نظریه ها را در مورد دلیل محبوب بودن آنها در پیوندها توسعه دهید.

رسانه های اجتماعی - این چیزی بیشتر از الگوهای رفتاری گربه است. عموماً افراد غیر بازاریابی محتوایی را که در آن طنین انداز است به اشتراک می گذارند.

Buzzsumo یک رابط کاربری آسان برای کاوش در اعماق رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. یک موضوع کلی دارید که دوست دارید دنبال کنید؟ آن را وارد Buzzsumo کنید و ببینید چه چیزی دریافت می کنید.

بگذارید آب میوه های خلاق جاری شوند. به دنبال موضوعاتی باشید که می توانید در زیر سقف خود بهبود ببخشید. حتی نیش دارترین طاقچه ها نیز می توانند در Buzzsumo نمایندگی داشته باشند.

شاید این احساس برای شما کمی بیش از حد پراکنده باشد. Buzzsumo همچنین به شما امکان می دهد تأثیرگذارها را پیدا کرده و مشاهده کنید.

آنها چه چیزی را به اشتراک می گذارند؟ با کلیک بر روی دکمه "مشاهده پیوندهای به اشتراک گذاشته شده" ، صفحه ای از صفحات منحصر به فرد به اشتراک گذاشته شده به شما نشان داده می شود.

گاهی اوقات "تأثیرگذاران" انواع مختلفی را به اشتراک می گذارندمحتوای مختلفی که از بسیاری از موضوعات عبور می کند.

اما گاهی اوقات ، آنها در تم هایی که به اشتراک می گذارند بسیار زیبا هستند. در این مرحله تحقیق رقابتی به دنبال مورد دوم باشید.

 

ملاحظه 5 - سد راه ها را بفهمید

 

هر شرکتی موانعی دارد. هرکدام هزارتوی خاص خود را ساخته اند. سعی نکنید با استراتژی نامناسب خود ، یک هزارتوی موجود را پتو کنید. در عوض ، در مسیرهای موجود کار کنید.

نیش واقعیت. شما می توانید یک استراتژی شگفت انگیز ، چشم روشن و دم پر از سر و صدا تهیه کنید ، که در حال بازسازی یک ساختار دسته بندی کامل از یکی از پردرآمدترین خطوط وب سایت هستید ... فقط برای اینکه بفهمید برای منابع لازم یک صف بلیط وجود دارد بیش از 6 ماه طول می کشد. علی رغم ایده درخشان شما ، وقتی مشتری از شما بخاطر عدم درک شغلی خود خواستگاری می کند ، ظاهر شما بد خواهد شد.

بهترین راه برای جلوگیری از این مسئله پرسیدن سوالات صحیح فعالانه است. درباره پشتیبانی منابع س Askال کنید.

در مورد سد معبرهای تاریخی س Askال کنید. بخواهید به بازیکنان دیگری معرفی شوید که در غیر این صورت اینجا و آنجا پشت یک ایمیل پنهان می شوند.

در مورد درجه حرارت شرکت در مورد استراتژی بزرگتر SEO در مقابل مبارزات سریع و سریع سوال کنید. بزرگترین مانع خودتان نباشید - من هرگز نشنیده ام که کسی از ارتباط بیش از حد عصبانی شود مگر اینکه پیشرفت را فلج کند.

چند فکر آخر (از تجربه من)

زمان لحظه لحظه جری اسپرینگر من است.

 

همه استراتژی ها نباید بزرگ باشند. گاهی اوقات پنجره شما کوچک است ، و مجبور می شوید برای یک فرصت مشخص - یا کوچک - بسازید.

شاید اصلاً وقت کافی برای یک استراتژی مناسب در مقیاس بزرگ را نداشته باشید. یک تاکتیک یا دو روش ممکن است تمام کاری باشد که می توانید انجام دهید تا یک پیروزی را به همراه داشته باشید.

فقط این را با رئیس یا مشتری خود کاملاً روشن کنید. آنچه را که می خواهید به عنوان یک کمپین سئو ایجاد کنید ، نادرست معرفی نکنید.

من درک می کنم که برخی از آژانس ها و ادارات جستجوگرها برای فعالیت های بزرگ جستجوگرها ساخته نشده اند.

کار استراتژیک به زمان نیاز دارد و سرعت (یا مقیاس گذاری) در مرحله توسعه احتمالاً بیشتر از منافع ضرر خواهد داشت.

این مثل این است که برای آزمون امتحان کنید - شما اطلاعات لازم برای نمره خوب را از دست خواهید داد. خوشحال می شوم اگر این پست باعث ایجاد تغییراتی در بخشهای شما شود.

 

در آخر ، یادآوری این نکته مهم است که فلج ناشی از تفکر بیش از حد مسئله ای واقعی است که برخی با آن دست و پنجه نرم می کنند. هنوز قرصی برای آن وجود ندارد.

پیش بینی کمال کار احمقانه است. در یک بازه زمانی معقول تا جایی که می توانید نزدیک شوید و برای تکرار در آینده آماده شوید. 

اگر در حال برنامه ریزی خود هستید و هر زمان بخواهید یک نقطه نرم را تعیین کنید ، به سادگی محوری شوید. برای ایجاد استراتژی خود ساعتهای زیادی از قبل کار است ، اما تغییر دادن کار در حین کار خیلی سخت نیست.

 




موضوع مطلب :