سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 100 تیر 23 :: 3:30 عصر ::  نویسنده : حامد

 

شکی نیست که بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین برای موفقیت هر شغلی مهم نیست، فارغ از گذشته که مشاغل از تبلیغات سنتی استفاده می کردند، امروزه آنها به اندازه تبلیغات آنلاین موثر نیستند و این بسیاری از مشاغل را وادار به پذیرش تبلیغات آنلاین برای جلب نظر مشتریان کرده است. اگر می خواهید با مشتری ها ارتباط برقرار کنید و ایجاد ارتباط کنید، بازاریابی آنلاین راهی است که باید طی کنید. 

روزهایی که فهمیدن خواسته های مشتریان دشوار بود گذشته است. امروزه، با افزایش ابزارهایی مانند تجزیه و تحلیل و نرم افزار بازاریابی دیجیتال، حدس زدن، برآورد، رفتار مشتری و... تأمین آن بسیار آسان تر است. بازاریابی آنلاین این امکان را برای کسب و کارها فراهم کرده است که بتوانند بینش ارزشمندی را در ذهن مشتری به دست آورند.

هنگامی که به روش صحیح اجرا شود، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد تا مشتریان خود را هدف قرار داده و به مشتریان خود برساند، مشتریان جدید را طبقه بندی کند، فروش را افزایش دهد و رشد پایدار را تجربه کند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت و دستگاه های الکترونیکی است تا تجارت شما را به مشتریان محلی و جدید خود چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی بشناساند. این وسیله ای برای تبلیغات است که از طریق سیستم عامل های دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل، برنامه های تلفن همراه، وب سایت ها و موتورهای جستجو انجام می شود.

دنیای دیجیتال امروز، بازاریابی عبارت است از ارتباط با مشتریان احتمالی شما در مکان مناسب و در زمان مورد نظر، فروش آنها با کالاها و خدمات مورد نیاز در زمان مناسب. این بدان معناست که شما باید آنها را در جایی که بیشتر وقت خود را می گذرانند و در این صورت اینترنت است، هدف قرار دهید.

 بازاریابی دیجیتال طیف وسیعی از فعالیت های بازاریابی را شامل می شود: بازاریابی محتوا، بازاریابی از طریق ایمیل، بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی موبایل و موارد دیگر.

همانطور که گفته شد، در زیر لیستی از ترفندهای بازاریابی دیجیتال را که توسط همه مارک های تجاری معروف در جهان استفاده شده است، گردآوری کرده ایم:

1. سئو و بازاریابی محتوا را با هم ترکیب کنید.

سئو قبلاً تابعی از کدگذاری بود. امروز، بیشتر معیارهای موجود در الگوریتم گوگل و مربوط به محتوا و مشارکت کسب شده از طریق توزیع محتوای عالی است. استفاده از انواع مختلف محتوا (تصویری، متنی، ویدئویی، اینفوگرافیک، صوتی و غیره) بسیار بهتر از استفاده از یک نوع محتوا است.

محتوای بیشتر: همانطور که مشاغل بیشتری از بازاریابی محتوا استقبال می کنند، رقابت همچنان سخت تر می شود. هر کاری که آنلاین انجام می دهید غرق در سر و صدا و اضافه اطلاعات است. اگر سئو باشد، بسیاری از مشاغل در حال انجام آن هستند.

محتوای خوب و اصلی تولید کنید. بسیاری از افراد این کار را انجام می دهند. بنابراین، برای غلبه بر آنها، باید محتوای بهتر و بیشتری منتشر کنید. طبق داده های HubSpot  ، انتشار حداقل یک بار در هفته برای ROI بسیار مهم است و هنگامی که کمتر منتشر می کنید، ROI افت چشمگیری دارد. با این حال، این در مورد کمیت یا کیفیت نیست، بلکه ترکیبی ایده آل از هر دو است.

محتوای ارزشمند: محتوا باید سرگرم کننده، آموزنده باشد یا باعث شود خواننده چیزی را احساس کند. محتوای ارزشمند اشتراک در ایمیل، اشتراک گذاری نظرات و سایر اقداماتی را که به ROI کمک می کنند تشویق می کند.

محتوای اصلی: محتوا می تواند صوتی، تصویری یا متنی باشد اما وقتی تصمیم به استفاده از یک یا همه این محتوای دیجیتالی دارید، از خوب و اصلی بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر خودتان نمی توانید محتوای منحصر به فرد، جذاب و خوبی ایجاد کنید، می توانید یک متخصص استخدام کنید تا برای وب سایت و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود محتوا ایجاد کند. اینجاست که شما به یک طرح قدرتمند بازاریابی محتوا مانند قبل نیاز خواهید داشت.

محتوای مناسب: شما باید محتوای مناسب برای هر مرحله از فرآیند تبدیل را تولید کنید (و معیارهای شما باید هدف شما را با هر یک از مطالب مطابقت دهند).

دانستن اینکه یک بازدید کننده در فرایند تبدیل کجاست، همیشه آسان نیست، اما اگر در زمینه کد نویسی محتوا کار خوبی انجام داده اید (استفاده از کدهای رهگیری، بنابراین می دانید چه نوع محتوایی آنها را به بازدید از سایت شما سوق می دهد) و از ابزارهایی استفاده کنید که به شما امکان می دهد تا جایی که بازدیدکنندگان قبلاً بوده اند ردیابی کنید، می توانید حدس بزنید که به چه محتوایی نیاز دارند با ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را تبدیل خواهید کرد.

2. در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید.

آنلاین دیده شدن رمز موفقیت هر کسب و کار است. به خصوص در دنیای امروز که تقریباً همه مشاغل دیجیتالی شده اند. این یکی از راه های متمایز شدن از بین جمعیت است. به همین دلیل، شما باید حضور آنلاین خود را در شبکه های رسانه های اجتماعی مطرح ایجاد کنید.

 توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی زیادی در دسترس است اما شما باید شناسایی کنید که مشتریان بیشتر وقت خود را در کجا سپری می کنند و آنها را در آنجا هدف قرار دهید. کسانی که مربوط به تجارت و چشم انداز شما هستند را انتخاب کنید و حضور آنلاین خود را در آنجا ایجاد کنید.

3. وب سایت خود را موبایل بهینه کنید.

برای اطمینان از اینکه تلفن همراه شما دوستانه است، وب سایت و شبکه های رسانه های اجتماعی شما در رایانه های رومیزی و دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی هستند. در حال حاضر مشتریان از تلفن های هوشمند و تبلت ها برای دسترسی به وب استفاده می کنند. بنابراین، دسترسی به وب سایت و محتوای خود در همه اندازه صفحه نمایش برای کاربران بسیار مهم است.

4- از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

بازاریابی دیجیتال ادغام استراتژی های مختلفی است که با هدف کانال های زیادی مانند SEO ، PPC، رسانه های اجتماعی و غیره انجام می شود. برای اطمینان از داشتن آمیخته بازاریابی یکپارچه، به ابزارهای بازاریابی دیجیتال مناسب برای کمک به شما در انجام فعالیت های مثر نیاز دارید. شما همچنین باید در استفاده از آنها و استفاده از بینش ها در زمینه مناسب تخصص پیدا کنید.

5. در طراحی بسیار جذاب باشید.

طراحی بسیاری از موارد موفقیت در بازاریابی دیجیتال را زیر پا می گذارد. خواه در حال طراحی وب سایت، صفحه فرود یا ایجاد تصویر برای وب سایت، تبلیغ یا اینفوگرافیک خود باشید. باید مهارت های طراحی خوبی داشته باشید.

 

Canva:ابزاری عالی برای ایجاد تصاویر رسانه های اجتماعی است که آیا شما برای پروفایل خود به آن نیاز دارید یا به عنوان تصویری که در پست قرار دارد. یکی از جنبه های Canva که من خیلی دوست دارم، الگوهایی هستند که به طراحی تصاویر با ظاهر عالی کمک می کنند حتی اگر از طرح و چگونگی ترکیب فونت ها چیزی نمی دانید. آنها دائماً برای کمک به شما تصاویر و ابزارهای جدیدی مانند الگوهای اینفوگرافیک را اضافه می کنند.

 Photoshop :گران است، اما فتوشاپ ابزاری عالی برای طراحی است. استفاده از فتوشاپ قبلاً دشوارتر بود، اما اکنون تعداد زیادی آموزش در یوتیوب یا سایت های دیگر مانند l24 وجود دارد که می توانید آموزش ببینید.

Kuler: اگر مخلوط کردن رنگ، کار شما نیست، پس Adobe Color برای شما مناسب است. این به شما امکان می دهد یک تصویر وارد کنید و رنگ ها را استفاده کنید یا می توانید برای بدست آوردن رنگ هایی که به خوبی با آن هماهنگ می شوند، رنگی را انتخاب کنید.

6. یک لیست ایمیل ایجاد کنید.

این کار باید از ابتدای کار شما انجام شود. اگر در مرحله راه اندازی هستید، هنگام برنامه ریزی باید یک لیست ایمیل تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل های افراد را در جایی جمع می کنید که هرگونه به روزرسانی و پیشرفت کار خود را برای آنها ارسال می کنید. برای آنها اطلاعات مفیدی ارسال کنید اما از اسپم کردن آنها خودداری کنید.

7. صرف تبلیغات دیجیتال کنید.

تبلیغات آنلاین، از جمله کمپین های PPC (پرداخت به ازای هر کلیک)، تبلیغات گوگل و ماکروسافت تبلیغات رسانه های اجتماعی در سیستم عامل هایی مانند Facebook ، Instagram ، LinkedIn و Twitter و تبلیغات موبایل برای حمایت از موفقیت در بازاریابی دیجیتال بسیار مناسب هستند.

8- از اینفوگرافی استفاده کنید.

مردم اینفوگرافی را دوست دارند زیرا جذاب هستند. توجه داشته باشید که مغز ما می تواند تصاویر را سریعتر از متن پردازش کند. یک عکس هزار کلمه ارزش دارد و مردم بیشتر از متن آنها را به اشتراک می گذارند.

9. تجزیه و تحلیل خود را از نزدیک تماشا کنید.

تقریباً انتهای دیگر طیف خلاقیت تجزیه و تحلیل است، اما این دقیقاً ترکیبی است که شما برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. Google Analytics برای درک عناصر مهم وب سایت شما و نحوه بازدید بازدید کنندگان از طریق آن بسیار مناسب است. اگر می خواهید یاد بگیرید چگونه از Google Analytics اطلاعات کسب کنید، می توانید از Google Data Studio استفاده کنید.

برای تجزیه و تحلیل خارج از Google Analytics، تعدادی ابزار عالی وجود دارد. می توانید از تجزیه و تحلیل های جداگانه از هر شبکه اجتماعی استفاده کنید.

10. ادغام استراتژی ها و مبارزات در سراسر کانال ها

ادغام در این تاکتیک ها می تواند واقعاً چالش برانگیز باشد، به ویژه در یک شرکت بزرگتر که تیم های مختلف ممکن است سیستم عامل های مختلف را مدیریت کنند یا آژانس های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ مختلف جنبه های مختلف بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، پرداختی و اجتماعی را مدیریت کنند. اما، باید یکپارچه شوید تا به موفقیت واقعی در بازاریابی دیجیتال دست پیدا کنید. بخش عمده ای از تبدیل فرکانس است و اگر تلاش ها هماهنگ نشوند ، فرکانس شما را از دست می دهید.

برنامه ریزی استراتژیک

اولین قدم برای ادغام، داشتن یک برنامه استراتژیک است. این هماهنگی از عناصر استراتژیک مانند پیام رسانی ناشی می شود، اما حتی عناصری مانند ماموریت و اهداف با ایجاد چتری که تیم ها در آن پست ها، اینفوگرافی ها و معیارهای ارزیابی آنها را ایجاد می کنند، به یکپارچه سازی تلاش ها کمک می کنند.

جلسات خلاقانه

گرد هم آوردن همه مهم است. هر کس باید وقت داشته باشد تا عناصری را که روی آنها کار می کنند به اشتراک بگذارد و از گروه در مورد راه های تلاش ویژه در چندین سیستم عامل و تلاش خلاقانه اطلاعاتی کسب کند.

داشتن راهنمای سبک یک امر ضروری است. در راهنمای سبک ، پالت رنگ، قلم ها و تغییرات تأیید شده را لیست کنید تا در تلاشهای بازاریابی شما (از جمله تبلیغات سنتی) سازگاری داشته باشد. کپی از اندازه ها و انواع مختلف آرم، تصاویر تیم رهبری و سایر عناصر گرافیکی ممکن است بخشی از راهنمای سبک باشد.

یک طرح جامع

لازم است یک فرد مسئول موفقیت در بازاریابی دیجیتال وجود داشته باشد و این شخص کلید هماهنگی تلاشها در بین تیمها باشد. بعضی از سازمان ها فرآیند تأیید دارند که فرد برتر باید همه چیز را قبل از شروع به کار تأیید کند.

 من زیاد طرفدار این روش نیستم زیرا می تواند روند کار را کند کند و برخلاف تبلیغات سنتی ، رسانه های دیجیتال رودخانه ای با جریان سریع است که در آن قرار دادن سد باعث می شود جریان به عقب برگردد و باعث جمع شدن مقدار زیادی لکه می شود و jetsam که هم بوی بد دارد و هم بیشتر خط لوله را مسدود می کند.

یک استراتژی بهتر این است که از یک تقویم اصلی دیجیتال یا یک دستگاه دیگر، مانند یک برنامه استفاده کنید، به همه اجازه دهید آنچه را که روی آن کار می کنند، دارایی هایی که قصد استفاده از آنها را دارند و چه زمانی تلاش خلاقانه ادامه خواهد داد. اما ارسال طرح کافی نیست، اما باید از همه بخواهید که این تقویم اصلی را هر روز بررسی کنند تا ببینند برنامه های آنها در کجای برنامه های موجود قرار دارد.

به عنوان مثال ، استفاده مجدد از یک گرافیک ایجاد شده توسط تیم دیگر نه تنها باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود، بلکه تصویری ایجاد می کند که به مصرف کنندگان (مشتریان و مشتریان بالقوه) کمک می کند تا این دو تلاش را مرتبط کنند و فرکانس را افزایش می دهد.

 

 




موضوع مطلب :