سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
جمعه 100 شهریور 19 :: 10:49 عصر ::  نویسنده : حامد

 

ویژگی های لینک داخلی

بیایید با صحبت در مورد برخی از مواردی که در مورد پیوندهای داخلی صحیح است شروع کنیم. البته مطالب زیادی در این مورد در سئو روز منتشر شده.

پیوندهای داخلی ، وقتی آن عبارت را می گویم ، منظور من پیوندی است که در یک وب سایت وجود دارد ، بگذارید بگوییم    ABC.com در اینجا ، که به صفحه ای در همان وب سایت لینک می شود ، بنابراین در اینجا ، به صفحه دیگری در ABC لینک دهید. کام ما / A و / B را انجام خواهیم داد. این در واقع صفحه مسیرهای حمل و نقل من است. بنابراین می توانید ببینید که من از A به B با متن لنگر "مسیرهای حمل و نقل" پیوند می دهم.

ایده پیوند داخلی در واقع این است که ابتدا بازدیدکنندگان را از یک مکان به مکان دیگر سوق می دهد تا به آنها نشان دهد که برای رفتن از یک نقطه در سایت شما به یک مکان دیگر به کجا نیاز دارند. آنها فقط با پیوندهای داخلی متفاوت هستند ، در کد HTML ، شما به همان دامنه اصلی ریشه اشاره می کنید. در نسخه های اولیه اینترنت ، این همه اهمیت چندانی نداشت ، اما برای سئو کاملاً مهم است زیرا رفتار با پیوندهای خارجی بسیار متفاوت از پیوندهای داخلی است. این بدان معنا نیست که پیوندهای داخلی قدرت یا توانایی تغییر رتبه ، تغییر الگوهای خزنده و تغییر نحوه مشاهده موتور جستجو در سایت شما را ندارند. این همان چیزی است که باید درباره آن گپ بزنیم.

متن لنگر چیزی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد. موتورهای جستجو به طور کلی اهمیت آن را به حداقل می رسانند ، اما مطمئناً چیزی است که برای پیوندهای داخلی وجود دارد.

موقعیت در صفحه در واقع کاملاً مهم است ، دقیقاً مانند لینک های خارجی. پیوندهای داخلی ، تقریباً بیشتر از این است که ناوبری و پاورقی ها به طور خاص ویژگی هایی در اطراف پیوندهای داخلی دارند که می توانند مشکل ساز شوند.

این موارد اساساً زمانی است که Google به طور خاص دستکاری در ساختار پیوند داخلی را مشاهده می کند ، به ویژه مواردی مانند اینکه شما متن لنگر را در تمام پیوندهای داخلی قرار داده اید و سعی می کنید با قرار دادن یک پیوند کوچک در پایین صفحه هر صفحه، این صفحه مسیرهای حمل و نقل را رتبه بندی کنید. تک صفحه و سپس با اشاره به اینجا سعی در بازی و دستکاری ما دارند ، آنها از این متنفر هستند. در واقع ، یک مجازات الگوریتمی برای این نوع موارد وجود دارد ، و ما می توانیم آن را بسیار مستقیم ببینیم.

 

ما در واقع تست هایی را اجرا کرده ایم که مشاهده کرده ایم این نوع پیوندهای متن دار لنگر را به پاورقی ها یا ناوبری متصل می کند و سپس با حذف آن سایت سایت ایندکس می شود ، خوب بیایید نگوییم ایندکس شود ، بیایید بگوییم رتبه بندی خوبی داشته باشیم و بعد از آن رتبه بندی ضعیف داشته باشیم شما آن را انجام دهید Google نیز خیلی سریع این پنالتی را برگرداند ، که خوب است. بنابراین اگر رتبه خوبی ندارید و مانند "اوه نه رند ، من کارهای زیادی را انجام داده ام" ، ممکن است آن را بردارم. ممکن است رتبه شما درست برگردد. عالیه.

هدف پیوند واضح است که از یک مکان به مکان دیگر اهمیت دارد.

اهمیت صفحه پیوند ، این در واقع یک صفحه بزرگ با پیوندهای داخلی است. بنابراین معمولاً چنین است که اگر صفحه ای در وب سایت شما دارای پیوندهای خارجی زیادی باشد که به آن اشاره می شود ، اقتدار پیدا می کند و توانایی تولید بیشتر کمی ، نه تقریباً به اندازه پیوندهای خارجی ، بلکه کمی بیشتر را دارد. از رتبه بندی قدرت و نفوذ با پیوند دادن به صفحات دیگر. بنابراین اگر دو صفحه در سایت خود بسیار پیوند دارید ، باید اطمینان حاصل کنید که از آن صفحه به صفحات سایت خود پیوند دهید که الف) به آن نیاز دارند و ب) در واقع برای کاربران شما مفید هستند. این سیگنال دیگری است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ارتباط پیوند ، بنابراین اشاره به صفحه مسیرهای حمل و نقل من از یک صفحه در مورد انواع دیگر اطلاعات حمل و نقل ، بسیار عالی است. با اشاره به آن از صفحه غذای سگ من ، خوب ، منطقی نیست. تا زمانی که من به طور خاص در مورد مسیرهای حمل و نقل غذای سگ صحبت نکنم ، به نظر می رسد که فاقد برخی از این زمینه ها است و موتورهای جستجو نیز می توانند این مورد را انتخاب کنند.

 

اولین لینک در صفحه. بنابراین این امر بیشتر از نظر متن لنگر مهم است ، دقیقاً همانطور که برای پیوندهای خارجی اهمیت دارد. اساساً ، اگر در این مکان از چند مکان مختلف به این صفحه پیوند دهید ،  Google معمولاً حداقل در همه آزمایش های ما تاکنون ، فقط متن لنگر اول را محاسبه می کند. بنابراین اگر من شش پیوند مختلف به این داشته باشم و پیوند اول بگوید "اینجا را کلیک کنید" ، "اینجا را کلیک کنید" متن لنگرگاهی است که گوگل قصد دارد آن را اعمال کند ، نه "اینجا را کلیک کنید" و "مسیرهای حمل و نقل" و "حمل و نقل". آن پیوندهای بعدی اهمیت چندانی نخواهند داشت.

 

سپس نوع پیوند نیز مهم است. بدیهی است ، من توصیه می کنم آن را به جای تلاش برای انجام کاری فانتزی با JavaScript ، در قالب پیوند HTML نگه دارید. اگرچه گوگل می تواند از نظر فنی این موارد را دنبال کند ، اما به نظر ما می رسد که با آنها با اقتدار و رتبه بندی کاملا یکسان رفتار نمی شود. متن در تست ما کمی ، کمی بهتر از تصاویر است ، اگرچه در این مرحله آن تست چند ساله است. بنابراین شاید پیوندهای تصویر دقیقاً یکسان باشند. در هر صورت ، مطمئن شوید که چنین چیزی را دارید. به هر حال ، اگر پیوندهای تصویری را انجام می دهید ، به یاد داشته باشید که ویژگی alt آن تصویر ، همان لنگر متن آن پیوند است.

لینک های داخلی در مقابل خارجی

الف) پیوندهای خارجی معمولاً اقتدار و توانایی رتبه بندی بیشتری دارند.

این نباید تعجب آور باشد. پیوند خارجی مانند رای گیری از طرف مستقل است

کاملاً مستقل ، امیدوارم که وب سایتی در اختیار ویرایشگر وب سایت شما قرار گرفته باشد و می گوید: "این مکان خوبی برای رفتن به این نوع اطلاعات است." در سایت خود شما مانند رأی دادن به خودتان است ، بنابراین موتورها با آن رفتار یکسانی ندارند.

ب- متن لنگر پیوندهای داخلی عموماً تأثیر کمتری دارند.

بنابراین ، همانطور که اشاره کردیم ، اشاره به صفحه خود با جمله ای که می خواهم برای آن رتبه بندی کنم لزوماً چیز بدی نیست ، اما نباید این کار را به روشی دستکاری کنم. من نباید این کار را به روشی انجام دهم که به نظر بازدیدکنندگان ناخواسته یا ناامید کننده باشد، زیرا اگر بازدیدکنندگان کلیک کردن روی سایت من را متوقف کنند یا با آن درگیر شوند یا بیشتر گزاف گویی کنند ، قطعاً تأثیر رتبه بندی من خیلی سریعتر از دست دادن من خواهد بود پیوندهای معتبر و قابل استفاده و مفید برای بازدید کنندگان. علاوه بر این ، متن لنگر پیوندهای داخلی به هر حال آنقدرها قدرتمند نیستند.

ج. عدم وجود پیوندهای داخلی می تواند به طور جدی مانع از خزیدن + رتبه بندی یک صفحه شود.

با این حال ، این مورد وجود دارد که فقدان پیوندهای داخلی ، مانند یک صفحه یتیم که پیوندهای داخلی یا داخلی زیادی از بقیه وب سایت های خود ندارد ، می تواند توانایی رتبه بندی یک صفحه را با مشکل روبرو کند. بعضی اوقات اتفاق خواهد افتاد پیوندهای خارجی به یک صفحه اشاره می کنند. آن صفحه را در تجزیه و تحلیل خود و یا گزارشی در مورد پیوندهای خود از Moz یا Ahrefs یا Majestic خواهید دید و سپس ادامه خواهید داد: "وای عزیزم ، من از هر جای سایت دیگر به آن صفحه پیوند نمی دهم. " این ایده بدی است این کارو نکن این قطعاً مسئله ساز است.

د.هنوز اتفاق افتاده است ، اتفاقاً ، به طور کلی ، صفحاتی که پیوندهای بیشتری روی آنها دارند مقدار پیوند کمتری برای هر پیوند ارسال می کنند.

بنابراین ، اساساً فرمول اصلی PageRank را از گوگل به خاطر می آورید. این اساساً می گفت ، "اوه ، خوب ، اگر پنج پیوند وجود دارد ، یک پنجم توان PageRank را برای هر یک از آنها بفرستید و اگر چهار پیوند وجود دارد ، یک چهارم را ارسال کنید." بدیهی است که یک چهارم بزرگتر از یک پنجم است. بنابراین برداشتن آن پیوند پنجم می تواند بدین معنی باشد که هر یک از چهار صفحه ای که شما پیوند داده اید ، کمی قدرت و رتبه بندی بیشتری را در الگوریتم اصلی PageRank کسب کنید.

ببینید، PageRank  در این مرحله بسیار قدیمی است ، اما حداقل نظریه های موجود در آن کاملاً از بین نرفته است. بنابراین ممکن است اگر صفحه ای با تن و تن پیوند روی آن قرار دارید ، نسبت به صفحه ای که پیوندهای کمی روی آن وجود دارد ، قدرت و تأثیر کمتری را ارسال می کند ، به همین دلیل برای انجام تمیز کردن فنر قطعاً هزینه پرداخت می شود در وب سایت خود صفحات زباله یا پیوندهای زباله را پاک کنید ، آنهایی که بازدیدکنندگان نمی خواهند ، موتورهای جستجو نمی خواهند ، و شما اهمیتی نمی دهید. پاک کردن این مسئله در واقع می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. ما دیده ایم که در تعدادی از وب سایت ها که آنها معماری اطلاعات خود را تمیز کرده اند ، پیوندهای خود را فقط به مواردی که بیشترین اهمیت را دارند و صفحاتی که بیشترین اهمیت را دارند ، پایین آورده و سپس رتبه بندی را از همه وب سایت ها افزایش داده اند. انواع سیگنال ها ، سیگنال های مثبت ، سیگنال های تعامل کاربر ، سیگنال های لینک ، سیگنال های زمینه ای که به موتور در رتبه بهتر کمک می کنند.

ی. جریان پیوند داخلیمعروف به پیکرتراشی PR به ندرت موثر است و معمولاً فقط اثرات ملایمی دارد ... اما کمی از اتصال داخلی مناسب می تواند تا حد زیادی کمک کند.

سپس سرانجام ، می خواهم به این نکته اشاره کنم که آنچه قبلاً نامیده می شد - احتمالاً شما در جهان SEO آن را شنیده اید - پیکر رنک. این روشی بود که من می توانم بگویم از سال 2003 ، 2002 تا حدود 2008 ، 2009 ، این زندگی را داشت که در آن بحثهای صفحه ای درباره مجسمه سازی PageRank و همه این مثالها در مورد نحوه انجام آن و نرم افزارهایی که سایت شما را جستجو می کند و نشان می دهد وجود دارد. شما از سیستم پیکرتراشی ایده آل PageRank برای استفاده و صفحاتی که باید به آنها پیوند دهید یا نه.

هنگامی که PageRank الگوریتم غالب در سیستم رتبه بندی گوگل بود ، بله ، این مورد بود که مجسمه سازی PageRank می توانست تأثیر واقعی داشته باشد. این روزها ، این به طور چشمگیری کاهش می یابد. این به دلیل برخی از این اصول دیگر که ما در مورد آنها صحبت کردیم به طور کامل از بین نرفته است ، فقط داشتن پیوندهای زیادی در یک صفحه بدون هیچ دلیل خاصی به طور کلی بد است و می تواند اثرات مضر داشته باشد و داشتن چند مورد دقیق که دارای تأثیرات خوبی هستند. اما بیشتر اوقات ، پیوند داخلی ، بهینه سازی پیوند داخلی فراتر از یک نقطه خاص ، ارزش زیادی ندارد و ارزش افزوده زیادی ندارد.

اما کمی از آنچه من به عنوان پیوند داخلی مناسب می نامم ، همان چیزی است که ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، می تواند تا حد زیادی پیشرفت کند. به عنوان مثال ، اگر آن صفحات یا صفحات یتیم را دارید که به وضوح مرحله بعدی فرآیند هستند یا کاربران می خواهند و نمی توانند آنها را پیدا کنند یا موتورها نمی توانند آنها را از طریق ساختار پیوند پیدا کنند ، بد است. رفع آن می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

ساختارهای لینک داخلی ایده آل

بنابراین در حالت ایده آل ، در یک سیستم ساختار پیوند داخلی ، چیزی شبیه به این را می خواهید. این یک تصویر بسیار خشن در اینجا است. اما صفحه اصلی که شاید 100 پیوند روی صفحه های داخلی دارد. با یک پرش از آن ، شما 100 صفحه مختلف خود را از هرچه که هستید ، زیر مجموعه ها یا صفحات دسته بندی ، مکان هایی که می توانند افراد را در وب سایت شما عمیق تر پیدا کنند ، در اختیار دارید. سپس از هفتم

 

 




موضوع مطلب :